Thursday, January 20, 2011

TIPS : MENAPATKAN BE (BUFFERED EARNING) DARIPADA NUFFNANG

Hi geng!

Alhamdulilah. Nuffnang aku makin meriah dengan kehadiran BE ketiga. Perasaan? Mak oihh, mestilah happykan?


So here, aku nak share tips sikit macam mana aku dapatkan BE. Maksud aku, guna cara aku. Aku tak ada baca mana-mana entry untuk dapatkan BE. Aku pakai main bedal je ikut suka. Jadi aku rasa, inilah yang aku buat dan boleh di kongsi bersama. 

100 visitor everyday!
Yup pastikan visitor korang lebih dari 100 setiap hari. Tak kesahlah hari minggu ke, hari sekolah ke, hari cuti umum ke. Yang penting, 100 visitor ke atas. Boleh semak visitor korang dekat stat dashboard atau pun nuffnang. Cara nak tambah visitor adalah dengan blogwalking dan ping kan entry-entry baru dekat laman sesawang korang. Contoh facebook or twitter.

Buat Innit!
Yeah. Kene buat innit. Kalau korang nak tahu, innit ni adalah laman sesawang milik nuffnang. Hanya orang yang ada Nuffnang je boleh buat Innit. Tak ada nuffnang, boo layan. Tugas innit ni untuk pingkan entry yang korang ada. Jadi, boleh tambahkan visitor korang. Selain tu, pihak nuffnang juga akan yakin bahawasanya, korang memang suka menggunakan apa-apa khidmat daripada pihak nuffnang itu sendiri.
Link Innit : www.innit.nuffnang.com 

Update blog selalu!
Ya. Update blog selalulah. Kalau update blog selalu, orang pun rajin ke blog korang. Visitor bertambah. Nuffnang pun makin percaya dengan korang. Jangan malas-malas, rajin-rajinkan diri!

Jawab Survey dan Sentiasa Update Survey!
Aku memang dah jawab survery. Cuma malam selepas aku dapat 1 BE. Aku cuba update survey. Alhamdulillah, esoknya bertambah BE aku jadi 3. Jadi semua, jom update survey masing-masing.

Sabar!
Ini faktor penting. Nak senang bukan senang. Aku mengaku. Jadi, semua kene sabar. Usaha tangga kejayaan!

Jangan risau, nuffnang ni tak kedekut mana. Kalau nuffnang ni kedekut, tak kanlah adanya nuffnang ni kan? Yang penting rajin dan sabar. Nak dapat BE pertama memang susah, tapi once korang dah dapat, terus meriah nuffnang korang dengan BE yang lain.

Trivia : Masuk harini, dah 60 hari aku buat nuffnang. 

8 comments:

  1. owh..kre kalo x rajin update blog..
    cam sminggu 2 kali je x dpt le yerk..
    bru ku tau..
    huhu..:D

    ReplyDelete
  2. aQi :
    yup rasanya macam tu
    jadi silalah update blog selalu

    ReplyDelete
  3. sandra :
    yeah yeah!

    ju nasir :
    nak tahu be tu ape,
    baca ni
    http://ezatulhani.blogspot.com/2011/01/be-pertama-buat-gua-rasa-gua-high.html

    ReplyDelete

Beramal ketika bercakap