Thursday, January 6, 2011

BOLEH, YA BOLEH SANGAT.

Kita boleh judge orang. 

Ya, boleh dan boleh sangat.

Tapi, daripada segi appereance, watak or atitude. 

Bukan dengan rohani.  Contoh :

Dia konfirm masuk syurga. 
Dia konfirm masuk neraka. 
Ibadah dia tak di terima punyalah oleh Allah.
Dia tu nama je Islam, tapi atitude, kalah kafir.
*Banyak lagi, bukan ni aje.

Amboi kemain.

Sekarang ni, siapa boleh yakinkan aku seratus satu peratus yang dia akan masuk syurga? Siapa? Siapa?

Hmm.

Tak de?


Kepada yang suka men-judge :
Pastikan kau lihat diri kau sebelum bercakap. Hati-hati.

Kepada yang sedang di-judge :
Ada dua perkara kau kene take action. Sama ada, orang yang judge kau, cakap perkara yang betul, atau dia cakap perkara yang salah. Kalau salah, abaikan. Kalau betul, berubah. 

Jangan risau, dan jangan takut dengan perubahan.

Sebab aku pun, selalu sangat buat perubahan.

Bukan sebab aku ni tak nak jadi diri sendiri. Tapi sebab aku nak belajar, jadi terbaik, untuk semua orang.

Mustahil? Memang. Tapi at least aku cuba.

Ye dak?

HAHA. Okay, thanks and bye! 

*Jadual rutin harian sekolah makin padat. Ahhhhhhhh.........


3 comments:

  1. sy suka perubahan..hehe..
    perubahan yg lbh baik insyaAllah. bkn kpd yg tak baik..

    ReplyDelete
  2. wah....mrh sgt ke?
    sbr2...
    tp btol la 2..only god can judge us...
    hehehe..peace!

    ReplyDelete
  3. cik zaza : yup, perubahan yang baik. saya pun suka, tapi tu lah, nak jadi baik bukannya senang kan?

    ijam : hehe. x lah marah. okay okay peace jugak!

    ReplyDelete

Beramal ketika bercakap