Tuesday, August 3, 2010

KUASA

Seseorang berkuasa sentiasa di look-up. Tak kesahlah dengan cara apa dia dapat kekuasaan tu. Tak kesah macam mana dia menggunakan kuasa dia untuk berkuasa. Tak kesah. Dan pada dia, dialah yang berkuasa daripada yang berkuasa.

Haih. Dia lupa agaknya ada Tuhan. -..-

Contoh pertama. Pepatah customer always right. Kan? Di sini semua dapat lihat, customer adalah orang paling berkuasa. Even lebih berkuasa daripada tauke kedai. 

But how if the customer is totally wrong?

Contoh lain. Pengawas. Seseorang paling berkuasa dekat sekolah. Pelajar biasa yang bermasalah selalu kena condemn. Benda remeh-temeh di perbesarkan. 

Tapi, macam mana kalau pelajar tu betul-betul tak bersalah?

Hanya sebab dendam dia di condemn. 

Hanya sebab dia cantik dia di condemn.

Hanya sebab di kelas belakang dia di condemn dan

Sebab hati kau busuk kau meng-condemn.

Ahh, lupa, bila dengan orang berkuasa, orang bawahan boleh buat apa? Diam tunduk dengan kau je kan?

Tak apa. Hari pembalasan ada. Masa tu, kau kutiplah ya. Satu-satu, apa kau dah buat. Risau aku, tak cukup jari kau nak kutip.


Dengar sini baik-baik (Itu pun kalau kau masih mahu mendengar) :
Aku tahu kau rasa kau cukup bagus. Tapi jangan lupa, kau masih tak sempurna. Jadi, kalau kau complain orang sebegitu-sebegini, ingatlah, kau apa kurangnya. Sama sahaja.

Malah aku rasa kau lebih teruk. Sorry.

Tolong, kau patut sematang umur kau sekarang.





Haih. Sedih aku tengok orang macam kau. Sadis doe! Sungguh.




ditulis tepat oleh Cik EZATULHANIBINTIYUSOFAKMAR pada
03/08/2010 jam 10:23 malam waktu tempatan



1 comment:

Beramal ketika bercakap