Monday, January 4, 2010

new school, new rules

As well as semua orang dah tahu aku pindah ke sekolah baru. Bagi aku sekolah baru masih baru. Aku perlu masa untuk sesuaikan diri dengan persekitaran yang baru. Sekolah baru aku memang sesak. FUHHHH. Kalah konset AF wa cakap luuuuu. Peraturan dia memang ketat. Kantin dia memang agak berbeza dengan kantin sekolah aku yang lama.

Tapi, cikgu dia memang ajar bagus. Sampai aku terpikat pada cikgu yang mengajar aku Lukisan Kejuruteraan. Kawan - kawan dekat sana memang peramah. Aku rasa tak pernah jumpa orang seperamah tu. Bila aku bebual dengan diorng, rasa macam dah kenal lama je. Kan Nazihah?

Ohh. Ramai juga yang tanya kenapa aku tak amik pure science padahal result aku layak amik pure science. Ni sebab dia :-

Sebab utama :
Saya tak minat science dan cita - cita saya tak ada kene mengena dengan subject science

Sebab ransangan :
Nanti nazihah nak kawan dengan sapa? HAHA.

Jadi aku menang dah tersukan subjek kejuruteraan ni. Memang dah tersuka. Okay ini adalah senarai 10 subject yang aku akan amik masa SPM 2011.
  1. Bahasa Melayu
  2. Bahasa English
  3. Mathematic
  4. Pendidikan Islam
  5. Sejarah
  6. Physics
  7. Chemist
  8. Add Math
  9. Lukisan Kejuruteraan
  10. Teknologi Kejuruteraan

Hopefully aku akan dapat resut yang cemerlang. Aminnnn.

Bagi yang tak tahu :
Nazihah tu BFF saya. Dia pon dari sekolah lama saya. Dia dengan saya sama - sama pindah ke sekolah ini. Dia dengan saya sama kelas sekarang. Esok lusa tak tahu lagi. HAHA

ditulis tepat oleh Cik EZATULHANIBINTIYUSOFAKMAR pada
4/1/2010 jam 10:54 malam waktu tempatan

0 comment(s):

Post a Comment

Beramal ketika bercakap