Sunday, August 23, 2009

bersahur :)

4.30pagi :
okayy. biasanya pukul 4.30pagi aku dah bangun dah.(padahal neh baru hari kedua.cara bebual mcm da lame sngt je berpuasa.haha) bile bangun jeh perkara petama aku buad bukak laptop. online jap. and buad ape2 yang patut la. ade comment di balas, ade adders di ignore, ade picture comment di approve. macam tuh sajee. kalau ade new friend say 'hi'. so. i am declaring myself sebagai someone who not arrogant laa. cume, kalau x balas comment myspace tu tandanya 'busy'. ocayyy?


4.45pagi :
baru mula bersahur. :) apa yg ade, aku makan je. tanpa banyak soal dan tanya. aku nih x memilih. semua aku boleh makan tak kira waktu dan ketika. jadi aku tak kesah makan nasi pagi2. ade nasi lagi baguss. perut kenyanggg! :)


5.00pagi:
time2 macam neh biasanya aku masih lagi makan. ye laa. aku makan slow2. tak boley rakuss. tuhan maraaa. but aku ade tercongok dpt tv. channel 'TV3'. nak tahu cerita apa? kat bawah neh:

korng boley tanya ni cerita ape? perhh. penat aku carik poster die taw.
NURKASIH la weii. sebelum neh die tayangkan cerita neh masa malam. aku tak dpt tengok. so sekarang ingt nak tgok. korng pon tgok laa. beshhh kuasa 2!





5.20pagi:
biasanya aku tunggu cerita neh iklan baru aku kedapur semula untuk hantar pinggan yang aku gune buat makan. dah tuh, aku pegi ke tandas dan bersugi (berus gigi) sebenarnya aku x suke berus gigi mase puasa. sebabnya takut tertelan pulak die punye ubat gigi tuhh. biasalah manusia. so. selalu aku berus gigi selepas sahur dan selepas bukaa. lepas puas bersugi (berus gigi), aku pon minum air segelas. kira last lah tuh sebelum imsak. lepas tuh aku akan stay tgok NURKASIH sampai pukul enam pagi. da puas baru aku tutup tv dan mulakan hari seperti biasaaa. :))



contengan :
biasanya time puasa mmg aku rajin bangun awal. hoho. mmg la kne bagun awal en?
hahahah :P untuk semua yg baca blog aku,
SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH BERPUASA ANDAA
SEMOGA BULAN RAMADHAN INI AKAN MEMBAWA KEBERKATAN BUAT ANDAA


6 comments:

  1. "da puas baru aku tutup tv dan mulakan hari seperti biasaaa.."

    tidur balik la maksudnye kan? pastu bangun 5 mnit sebelum berbuka..

    ReplyDelete
  2. layan nur kasih nampak...minat erk...layan..

    salam ramadhan n salam blogger dari aku..

    ReplyDelete
  3. razman :
    haha. xde lah sampai mcm tu sekali. agak laa.

    triple x malaya:
    salam ramadhan jugaaa. thnxx!

    ReplyDelete
  4. eza..nk priksa pun sempt brblog2 lagi..

    ReplyDelete

Beramal ketika bercakap